Sunday, September 30, 2012

Hati Sakit: Dari Mata Dia {#1}



Apa hal perempuan ni? Penat. Letih. 
Tak faham? 

Sakit hati. Serabut otak. Stres jiwa. 
Tak faham?

Aku tak apa-apa. Cuma perlu masa bersendirian. 
Bukan air. 
Untuk apa kau nak hidang aku air? 
Air tak selesaikan apa yang aku nak selesaikan. 
Tak faham? 

Apa hal sembang bab hati aku? 

Hati aku kau punya. 
Dari hari pertama hati aku jatuh dalam mata kau, 
sampai ke hari ini, sama sahaja. 
Sudah berapa kali kau tanya. Curiga buta. 
Atau tak faham?

Dalam otak serabut fikir benda lain. Benda. 
Bukan orang. Apa lagi perempuan. 
Kau satu perempuan aku cukup. 
Kau satu pun dah bising. 
Apa lagi dua, tiga, empat. 
Tak faham?

Aku sayang kau. 
Aku tak mahu gaduh. 
Aku tak mahu bertengkar. 
Aku tahu cuma kau  satu di hati ku. 
Tiada bunga lain. 
Tiada. 
Tolonglah faham. 
Moga kau faham.

Mata kau cantik. 
Jangan cemari dengan air mata sia-sia. 
Tiada siapa sakiti hati kau 
melainkan prasangka jahat kau sendiri.

Jadi. 

Aku nak rehat.

Bukan tak peduli.

Bukan tak sayang.

Cuma tiada apa yang perlu dikecohkan.

Aku nak rehat.

Boleh?


pic from Google



0 cupcakes:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...